Aantrekken en afstoten. Marketing heeft als doel mensen extreem uitsluiten en extreem aansluiten. Dat zit hem in visuele aantrekkingskracht in combinatie met een sterk staaltje copywriting in campagnes.

Dat gevoel. Die associatie. Die aansluiting.

Zie het als een filter voor je doelgroep. Aantrekken en afstoten. Iedereen die door dat filter heen komt, vormt een perfecte match met jouw bedrijf. Heeft dezelfde humor. Dít zijn de klanten die jouw tijd waard zijn. Dít zijn de klanten waarmee je samenwerkt alsof het je vrienden zijn.

Dat wil je doortrekken in je verkooptraject.

En dan komt het schrijven van offertes om de hoek kijken.

Dat komt op hetzelfde sterke staaltje copywriting neer. Offertes zijn het verlengstuk van je marketing. Héérlijk als die stijl en de tone of voice op elkaar aansluiten. Alsof alles klopt.

Schrijf in je offerte teksten waarmee je resoneert met je publiek. Schrijf teksten die een verlengstuk zijn van je identiteit en campagne. Maak het persoonlijk. Stuur bijvoorbeeld een persoonlijke videoboodschap mee en geef daarmee het duwtje om de offerte te ondertekenen. Pure magie als dat lukt. Pure content marketing.

Schrijf je met meerdere collega’s offertes? Dan is styleguide, afgestemd met de collega’s van marketing, onmisbaar.

Werk aan de winkel!

Thijs & Saskia bespreken dit onderwerp in deze podcast met Ernst-Jan Buijs van de ConversieClub