Home / Blog

Inspiratie voor
next-level offertes

Kill your darlings

Hoe trots je ook bent, het draait niet alleen om indruk maken. Bij aanbestedingen gaat het vooral om het bieden van wat écht nodig is. Als je projecten niet volledig aansluiten op de specifieke eisen en criteria die in de aanbestedingsdocumenten zijn vermeld, dan loop je het risico dat je inschrijving al wordt afgewezen voordat deze de beoordelaars bereikt.

21 juni 2024

Wie beslist?

2 mei 2024

Zakelijke lessen van de maffia

De maffia heeft een markt ontdekt (of zelf gemaakt) waar 150 miljard omzet in omgaat, terwijl er helemaal niets op papier staat: reputatie, vertrouwen en selectiviteit is alles. De organisatie heeft een structuur waarbij meer dan duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is en collegialiteit volledig berust op commitment.

23 april 2024

Tension management in offertes

11 maart 2024

Zelfvertrouwen is een mindset

Succesvolle verkopers geloven in zichzelf en dat heeft niets te maken met wie ze zijn en welke skills ze hebben. Ze zitten gewoonweg lekker in hun vel, geloven in hun product of dienst en doen wat ze leuk vinden.

5 maart 2024

Je vinger in een open wond steken

28 februari 2024

Voorbeeld offertes gebruiken

Een offerte maken is vakwerk. Hoe je offerte eruit ziet en wat erin staat, hangt af van wat voor producten of diensten je aanbiedt. Voor iedere offerte geldt in ieder geval: je klant valt of staat met een heldere en overzichtelijke offerte die er betrouwbaar uitziet.

22 februari 2024

Opvolgen met halve Nelson

20 februari 2024

Menselijkheid in offertes

Terwijl je denkt dat je interessanter overkomt als je zakelijker - en dus wolliger - schrijft, laat wetenschappelijke literatuur zien dat je jezelf op betrouwbaarheid, sympathie, geloofwaardigheid en begrijpelijkheid onderuit haalt.

14 februari 2024

Ongemakkelijke mentale toestand

11 februari 2024

Geheim van persoonlijke aandacht

We hebben het niet meer over Unique Selling Points (USP’s), maar over Unique Buying Reasons (UBR). En dat vraagt om hele andere vragen tijdens je salesgesprekken. Want je gesprekspartner moet hele goede redenen hebben om zijn euro’s aan jou uit te geven.

10 februari 2024

Vier je successen

7 februari 2024

We leven niet in Barbieland

Ons brein is dus niet gemaakt om om te gaan met de angst om te verliezen, dus daar moet je op één of andere manier omheen werken. En daar gaat iedereen anders mee om.

6 februari 2024

Netvliesmanagement in je systeem

28 januari 2024

Voorkom afwijzing

Voorkom dat je tijd verspilt aan offertes die worden afgewezen. Het maken van offertes kost namelijk tijd en energie en niemand wil graag offertes maken die uiteindelijk worden afgewezen. Alles staat of valt met het voortraject en de afsluiting van je salesgesprek.

23 januari 2024

Blijf trouw aan jezelf!

17 januari 2024

Sales is geen vechtsport

Sales is een duursport, geen vechtsport. En daarom wil je niet in een wedstrijd belanden waar de beste 3 offertes overblijven en degene met de beste prijs de opdracht krijgt.

31 oktober 2023

Sales = duursport

26 oktober 2023

Alle tekstschrijvers de laan uit

Elke 2 jaar hebben we een hype te pakken. Een hype waarvan we denken dat het de hele wereld op zijn kop zet. ChatGPT - een chatbot met kunstmatige intelligentie (AI) - is nét zo’n trend.

19 oktober 2023

Regie dankzij visuele hiërarchie

11 oktober 2023

Kort, simpel en verhalend

Een offerte is niet alleen maar een contract. Je wil vertellen wie je bent, wat je doet en waarom de klant voor jou moet kiezen. We zijn vaak gefocust op onszelf en vertellen graag over onszelf. Mensen zijn nu eenmaal egoïstische wezens. Dit geldt ook voor je klant.

6 oktober 2023

Nieuw: drag ‘drop in de catalogus

22 september 2023

Nieuw: interactieve vragen in offertes

Dagelijks werken we aan het verbeteren van dit proces en het bieden van functies waarmee onze klanten meer klanten scoren. Met trots introduceren we een nieuwe functie waarmee je de betrokkenheid van klanten verhoogt met interactieve vragen in offertes.

19 september 2023

Duurzaamheid is heet🔥

15 september 2023

De groene verkoper

Natuurlijk is fysiek bij elkaar komen waardevol. Waardevol voor het opbouwen van een vertrouwensrelatie. Waardevol, omdat klanten dit waardevol vinden. Waardevol omdat we het zo gewend zijn. Maar moeite doen, doe je niet alleen door fysiek langs te gaan.

7 september 2023

Groeipijn

1 september 2023

Aantrekken en afstoten

Aantrekken en afstoten. Marketing heeft als doel mensen extreem uitsluiten en extreem aansluiten. Dat zit hem in visuele aantrekkingskracht in combinatie met een sterk staaltje copywriting in campagnes.

25 augustus 2023

Glibberige glijbalen glijden

25 juli 2023

Eerst begrijpen, dan begrepen worden

Goede verkopers die oprecht luisteren en hun eigen pitch niet voorop stellen. Verkopers die empathisch luisteren met de intentie de belangen van de ander dáádwerkelijk te begrijpen.

19 juli 2023

Geniale nigeriaanseprinsenspam

13 juli 2023

Borstklopallergie

Bescheidenheid siert de mens, maar het siert zelden een verkoper. Zit wat in: een onzeker verhaal waarin je je product afkraakt gaat niemand overtuigen. Anderzijds zijn mensen (lees: wij Nederlandse calvinisten) allergisch voor borstklopperij.

4 juli 2023

De waarnemingsdrempel

29 juni 2023

1 kamer beschikbaar, boek nu!

Schreeuwen om urgentie en schaarste oproepen; als het gaat om een impulsaankoop dan werkt deze methode, bij een grote groep mensen, ontzettend goed. Maar werkt dit ook als het gaat om grote projecten?

15 juni 2023

Vertel waar je goed in bent

29 mei 2023

Slimme sales: assertief of subtiel?

Ontdek de geheime formule voor sales succes: wees geen brutale verkoper, maar een rustige professional die met empathie en advies de klant overtuigt. Want één ding is zeker: als je het niet doet, laat je een fortuin liggen!

25 mei 2023

Schrijftips voor de lekkerste offerteteksten

14 april 2023

Three salespeople celebrating Complimentendag (Midjourney)

Iedere dag complimentendag

1 maart 2023

5 randvoorwaarden voor winnende offertes

21 februari 2023

Het exposure effect, en wat dat betekent voor je offerte

Psychologisch feit: het vaker blootstellen van je brein aan een stimulans maakt die stimulans prettiger. Herkenning is fijn.

16 februari 2023

Timing is niet alles

15 januari 2023

Verboden woorden in je offerte

Ontdek hoe je de aandacht van je lezers kunt vasthouden met een tekst die lekker wegleest, door het vermijden van onnodige woorden en het downloaden van een verboden woordenlijst voor offertes.

5 januari 2023

Effectief taalgebruik in offertes

3 januari 2023

Leuk, afwijzing

Afgewezen worden is niet iets dat wij opzoeken, als mens. Dat zit ‘m in ons brein: het is alsof je op een legoblokje gaat staan. Daar kunnen we beter mee omgaan.

2 januari 2023

Stop making ugly PDF’s. Create better proposals!

1 januari 2023