Met de offerte software van Offri vereenvoudigen en stroomlijnen bedrijven hun offerteproces voor meer omzet in minder tijd. Dagelijks werken we aan het verbeteren van dit proces en het bieden van functies waarmee onze klanten meer klanten scoren. Met trots introduceren we een nieuwe functie waarmee je de betrokkenheid van klanten verhoogt met interactieve vragen in offertes.

We leggen je uit hoe deze nieuwste functie je helpt met het verbeteren van je offertes en het verhogen van de verkoopresultaten.

Maak van je klant een betrokken klant

De beste reactie op een offerte is natuurlijk een handtekening. Maar zou het niet handig zijn om voor akkoord of afwijzing te peilen hoe je klant over de offerte denkt? Je kunt vanaf nu op iedere plek in je offerte vragen om feedback in de vorm van emoji’s. Dat werkt simpel: stel een vraag en kies een aantal emoji’s als antwoord. Dit maakt je offertes in één keer interactiever en je klant krijgt een gevoel van betrokkenheid. En bij het overtuigen van potentiële klanten is die betrokkenheid van cruciaal belang.

Direct lijntje met je klanten

Met deze nieuwe functie prikkel je de nieuwsgierigheid en geef je potentiële klant een gevoel van eigenaarschap. Stel interessante vragen die relevant zijn voor je aanbod en biedt eenvoudige multiple choice antwoorden met leuke emoji’s.

Zodra een klant een antwoord selecteert, ontvang jij als maker van de offerte een melding zodat je direct kunt reageren. Dit zorgt voor een direct lijntje met je klanten, wat de communicatie versnelt en inzicht geeft in specifieke wensen. Dat geeft jou de mogelijkheid om op maat gemaakte oplossingen aan te bieden die aansluiten bij de behoeften en voorkeuren van je klanten.

En daarmee.. verhoog je je slagingskansen Met het stellen van interactieve vragen in je offertes vergroot je je slagingskansen, want:

  1. je verhoogt de persoonlijke betrokkenheid van je klanten ****Je klanten voelen zich meer betrokken bij je aanbod, omdat je ze actief uitnodigt deel te nemen aan het offerteproces. Dit verhoogt de kans dat ze positief reageren op je offerte en uiteindelijk voor jou kiezen.
  2. het geeft je de kans op een snellere opvolging Dankzij de directe meldingen die je ontvangt, reageer je pijlsnel op de reacties van je klanten. Hiermee laat je zien dat je proactief en professioneel bent en je klant sneller kan voorzien van de informatie die ze nodig hebben dan welke concurrent dan ook.
  3. de feedback zorgt voor gerichte aanpassingen in je offerte De feedback geeft je waardevolle inzichten in de behoeften en voorkeuren van je klanten. Hierdoor kun je je offertes aanpassen en op maat gemaakte oplossingen bieden die perfect aansluiten bij hun wensen.

Optimaliseer jouw offerteproces met Offri en verhoog je succes met het stellen van interactieve vragen. Probeer het vandaag nog en ontdek hoe je jouw offertes naar een hoger niveau tilt!